בשעה טובה כמעט סיימתי. החלפת מנוע v6 לרכב 4×4 גדוללל.
לא אבלבל את המוח רק אציין מסקנות שלמדתי מהתהליך:
1. נכנסתם למוסך ? תבדקו אחריו! כולנו בני אדם וכולנו טועים. לי טיפול קטן( מדחס מזגן) עלה במנוע יקר, ולא נדבר על שעות עבודה רבות.
2. תזהרו מעקיצות בתחום החלפים לרכב( מנועים, גירים וכו') אותי עקץ צדיק מדובאי שיש לו יעני חברה מסודרת בארץ(הלכה המקדמה): תפגשו את האדם ותראו את המקום שבאמת קיים. עדיף מנוע שכבר בארץ ותוכלו לראות ולבדוק לפני, ולא משהו שמיבאים לכם במיוחד.
3. שום דבר לא עובר חלק. יש הרבה בלתמים בדרך. צינורות קרועים, פלסטיק שנשבר, נזק שגרמתם בפירוק ונדרש להזמין חלק. תתכוננו להשבתת הרכב לתקופה. תמצאו דרך להתנייד.
4. נדרש מקום טיפול, ציוד הרמה וכלי עבודה מלאים מכל סוג, תלוי בסוג ומורכבות הרכב.
5. תצלמו הרבה תמונות לפני כל פירוק ותשמרו במקום שלא ימחקו, זה הרבה יותר מהיר ונגיש מספר רכב או סרטוני יוטיוב. Service manual חובה חובה.
6. תתייעצו עם בעלי מקצוע בדרך. זה היום יום שלהם וסביר שנתקלו בבעיה שתציגו כמה פעמים.
7. אמנם זה לא קל, ציפורניים שחורות, אבל זו חוויה מדהימה שזכיתי לעבור, לומדים הרבה על הרכב, מקבלים ביטחון, מבינים את כל חלקי הרכב המכנים והחשמלים.
8. נצלו את הנגישות כדי ללפלפ את כל כבלי החשמל עם לפלפ יעודי, וחלקים באיזורים חמים עם לפלפ אלומיניום, צינורות עייפים להחליף. הנגישות כשהכל פתוח לא תהיה עוד פעם. תזכרו שהרכב שלכם, אתם לא מוסכניקים שרוצים לסיים מהר.
9. לסיכום. אין כמו ההרגשה לפני ההנעה, אחרי 4 פעמים שהכנסתי והוצאתי את המנוע לגיר ועוד 5 פעמים שפירקתי שוב והרמתי מרכב.... בודק שהכל חובר כמו שצריך... סוויץ קטן ומניע. תענוג שמי שלא בקטע לא יבין.
בסוף הכל לטובה. בזכות המנוע שהלך זכיתי לעבור את הקורס של "סוויץ בראש". לסגור חור עמוק בהשכלה ולקבל ביטחון. תודה לגיתאי
צינור חזרת מים שלא הוחזר למקום לאחר טיפול, גרם למאוורר לשפשף אותו עד קריעה ולאיבוד מים לרצפה (לא הרחתי ולא ראיתי כלום לצערי)....והלך מנוע$$$
הורדת המרכב לאחר כל הניתוקים לצורך גישה לגיר ולמנוע. בפירוק המנוע הייתי צריך להרים את המנוע והגיר באלכסון כדי להמנע מפירוק הקולר שמן שמפריע לשליפה
כאשר הכנסתי בפעם הראשונה את המנוע לגיר חיברתי בטעות את התוף מומנט(torque) למנוע. צריך לחברו לגיר, יש לו מגרעת מדוייקת לשם הוא נכנס ורק אז לחבר את המנוע
עוד תמונות בבקשה , מרתק
אלוף!
הוצאת הצמה בצורה זהירה היתה כדאית. אומנם קיבלתי את הצמה עם המנוע אך הקונקטורים של החלקים אחרי המנוע לא התאימו. לכן ליפפתי מחדש את הצמה הישנה והרכבתי במקומה.
זה המנוע לאחר שהוצא מהרכב, פורקו ממנו חלקים ומשאבות שהושלמו למנוע החדש.
כך לאחר הרכבה כללית הנעה ראשונית, מילוי נוזלים, ניקוזי אויר, נסיעת מבחן